Transporto priemonės variklio tepalo keitimas laikomas esminiu, kad ji būtų geros darbinės būklės ir užtikrintų jos ilgaamžiškumą. Ši paslauga, dažnai įtraukiama į transporto priemonės techninės priežiūros sutartį, sudaro ne mažiau kaip 30% visos metinės automobilių mechanikų apyvartos. Kitaip tariant, tai sudaro didžiąją jų pajamų dalį ir neabejotinai jų pelną. Bet ar tikrai turite keisti taip dažnai tepalą?
KODĖL REIKIA KEISTI VARIKLIO TEPALUS?
Kodėl automobiliui reikalingas tepalas? Cirkuliuodamas variklio viduje tepalas sumažina trintį tarp jo judančių metalinių dalių. Be tepalo metalinės detalės negalėtu trintis viena i kitą. Tepalas taip pat padeda pašalinti variklyje esančias priemaišas, tokias kaip metalo dalelės ir priemaišos. Galiausiai alyva apsaugo sistemą nuo korozijos ir oksidacijos. Būtina išlaikyti variklį sveiką ir veikiantį.
KODĖL REKOMENDUOJAMA REGULIARIAI KEISTI VARIKLIO ALYVA?
Kuo daugiau pravažiuoateje kilometru , tuo daugiau tepalas praranda pradinį klampumą, sugeria daleles ir blogėja jo našumas. Ir taip atsitinka, net jei "tariamai", kad alyvos filtras filtruoja priemaišas. Todėl variklis yra mažiau apsaugotas nuo oksidacijos ir teršalų. .
Norint užtikrinti tinkamą transporto priemonės veikimą ir ilgaamžiškumą, reikia reguliariai atlikti įprastą automobilio techninę priežiūrą ir tepalo keitimą. Bet konkrečiai, ką tai reiškia? Nesvarbu, ar variklis dyzelinis, ar benzininis, ar daug vairuojate, ar ne - į visus šiuos parametrus reikia atsižvelgti, norint žinoti jūsų transporto priemonei tinkamą alyvos keitimo intervalą.
KADA KEISTI?
Dažnai girdime, kad intervalas tarp dviejų alyvos keitimų yra būdingas kiekvienam
varikliui, atsižvelgiant į jo rida ir amžių, kuris gali būti nuo 10 000 iki 30 000 km.
Paprastai tariant, gamintojai rekomenduoja keisti alyvą kas 10 000–15 000 km benzininiams varikliams arba maždaug kartą per metus „dabartiniam“ naudojimui (įprastam, bet ne intensyviam) arba 1 kartą per 2 metus retesniam naudojimui. Dyzeliniai varikliai, savo ruožtu, turėtų būti keičiami kas 7000 km arba kartą ar du kartus per metus.
Atminkite, kad naujausioms transporto priemonėms reikalinga retesnė techninė priežiūra nei toms, kurių odometras jau nuvažiuotas šimtus tukstančių kilometrų. Jei kyla abejonių, patikrinkite transporto priemonės techninės priežiūros knygą
Mamo variklio tepalas juodas ar man laikas ji keisti?
Ne! Tai, kad variklio alyva yra juoda, jokiu būdu nėra ženklas, kad ją reikia pakeisti. Tiesą sakant, pajuodęs tepalas įrodo, kad jis atlieka savo darbą, kad išsklaidytų mažas metalo daleles, kurias sukelia trintis tarp dalių, ir jas palaiko alyvos sraute, kad jos nesuliptų kartu. Dėl šios priežasties mažos dalelės alyvą patamsina. Tai, kad alyva yra šios spalvos, jokiu būdu nedaro įtakos jos gebėjimui sutepti ir apsaugoti variklį, o svarbiausios priemaišos filtruojamos alyvos filtro dėka.
Patartina pakeisti variklio filtrą kiekvieną kartą keičiant tepalą. Kodėl? Viena vertus, kad naujoji alyva nebūtų užteršta sena, ir, kita vertus, todėl, kad laikui bėgant filtras praranda efektyvumą. Laikui bėgant, tradiciniai filtrai gali būti užsikimšę ir nebeatlieka savo darbo, keldami pavojų varikliui.